Tuesday, 16 January 2007

Bu da ne diyecek olursanız, benim minik çantam ve içinden çıkanlar. Tabi aslında kitap o çantaya sığmıyor ama yanımdan ayırmadığım için onu da fotoğrafa ekledim. Bu arada kitapta iki kadın doğumda ölüyor (sonradan hatırladım,2 kadın doğumda, 1 tanesi doğumdan bir hafta sonra ölüyor!), bir tanesi de düşük yapıyor. Çok moral verici çoook! Kitabın arka kapağında bunlardan hiç bahsetmiyor bile. Bu doğum-düşük olayları ana konunun yanında ayrıntılar aslında ama maşallah ayrıntıları ile işlemiş yazar sağolsun!

Çanta hiç de hanım çantasına benzemiyor,biliyorum:) Bu fotoğrafı niye koydum? Çocuk olmadan önce nasıl bir çantayla geziyordum, olduktan sonra nasıl bir çantayla (bavul?) gezdiğimin karşılaştırmasını yapabilmek için inşallah:) Çok eşya taşımayı sevmem ve zaman zaman sadece cep telefonu ile banka kartlarını alır çıkarım. Oysa Allah kısmet ederse çocuk olduktan sonra küçük bir bavulla gezmem gerektiği gerçeğinin farkındayım:) Nasıl olacak hiç bilmiyorum.

Bir de çocuk arabası/pram denilen mesele var. Geçen gün arkadaşım araba işini ne yapacağımı sorduğunda, almamak için direnebileceğim kadar direneceğim dedim:) Bebek 5 kilo ise o çocuk arabaları 25 kilo falan sanırım. Anneler kan ter içinde o kocaman çocuk arabalarıyla otobüslere binmeye çalışır, dükkan dükkan dolaşmaya çalışır. Off onları görünce ben yoruluyorum. Şu linkteki bir örnek; çocuk arabası değil tank mübarek!

Pram/Mothercare

İlk zamanlar için şöyle bir şey almak istiyorum;

Baby carriers/Mothercare

Çok uzun süre kullanılamayacağını biliyorum ama yine de o tankları sürmekten iyidir sanırım. Sonrasını da sonra düşünürüz artık hayırlısıyla.

19 comments:

YAGMUR said...

bende senin gibi fazla bir sey tasimayi sevmem, Yagmur gelincede oyle bavul falan tasimiyorum kucuk bir cantamiz var icine iki cesit giysi ve 3 adet bez pecetesi yetiyor, o anne kucagini hic tavsiye etmem ben aldim iki gun kullanip iade ettim hem bebek rahatsiz oluyor hemde bel agritiyor eger oyle buyuk bir bebek arabasi istemiyorsan sana tavsiyem BEBE CONFORT markasinin LOOLA puseti gercekten kucuk ve kulanisli eger o olmazsa chicco nun C1 puseti ikiside fazla yer kaplamayan turden

Anne ve Bebisi said...

Merhaba Yagmur'un annesi,ben de öyle compact bir anne olmak istiyorum:-)
Az eşya ile kotarabilecek miyim bakalım işi.
Bahsettiğin markaları araştıracağım, tavsiye için teşekkürler.

Anonymous said...

ablacım bence kanguru alma fikri mükemmel.benim en çok sevdiğim şey.boşver arabayı.hem çocuk anne sıcaklığını duyduğu için iyi oluyormuş kanguru.
meltem hala

KB said...

Ben hamileyken o kocaman arabalar hep gozume korkunc gelmisti esim acayip merakli olsa ve o 3 tekerlekli super arabalardan almak icin diretsede hep karsi cikip aldirtmadim. Ilk 4-5 ay arabaniz varsa eger zaten bebek arabasina falan ihtiyac duymuyorsunuz. Zaten 3 ay disari adim bile atamiyorsunuz. Biz once arabayla seyahat ederken ve hastane cikisinda

http://www.mothercare.com/gp/product/B000ILGL5O/sr=1-1/qid=1169020812/ref=sr_1_1/203-0001683-7186326?ie=UTF8&m=A2LBKNDJ2KZUGQ&n=44454031&mcb=core

bunu kullandik. Simdi mothercare in baston arabalarindan birini aldim degmeyin keyfine. Baston arabalar hem rahat, hem pratik hemde cok yer kaplamiyor. Yani bence ideal. Tavsiye ederim. Kangruya gelince bizim doktorumuz bize asla onermedi. O yuzden bende edinmedim hic.

Koyubeyaz

Minik said...

canim 5 veya 6 puset almis biri olarak sana tavsiyem maclaren :)
bizimkiler de sunlar;


http://www.stokke.cz/images/others/pic-stokke-xplory.gif



http://www.preisvergleich.org/pimages/Maxi-Taxi-CX-mit-Sonnenhaube-Navy_181__1407263_20.jpg


bastan oyle kullanmiyorsun ana kucagini adapte ediyorsun.




su vardi;

http://www.comparestoreprices.co.uk/images/ch/chicco-trekking-travel-system.jpg ablamdan gelmisti.



http://www.kitty.be/maclaren/questsp34.gif
bunu tavsiye ederim simdi ana kucagi montel edileni de cikmis, benim zamanimda olsaydi muhakkak bastan onu alirdim.



bir de sunun gibi var tam baston, markete gidince arabayi kapatip market sepetine koyabiliyorum, ucakta yanima alabiliyorum el bagaji gibi vs vs.

http://www.mumsnet.com/gif/pushchairs/pc6_8.jpg


maclarenin kilifi var yagmur vs. icin, aslinda diger markalarin da var ama olsun ben gene maclaren tavsiye ederim :) 5. aydan itibaren maclaran normal konumda oturtabiliyorsun oglunu... MACLAREN MACLAREN :)



minik patikler...

Rabia said...

merhabalar. Bebeğinize sağlıcakla kavuşmanız dileğini bırakmak için geldim.
Sizi de bekleriz.
Sevgiler...

meral said...

Sevgili annevebebisi,
Ben bir anne degilim.ama yine de bu konuda fikir belirtmek istiyorum.O ne demek ben puset almiycam filan.Peki esin isteyken napacaksin?hep eve mi tikilip kalacaksin?alirsin bebisini koyarsin arabasina carsi pazar gezip gununuzu gun edersiniz.yani sana noluyo cok mu biliyosun da konusuyosun diyebilirsiniz hanimlar ama cok mu haksizim.
Burada (yani Ingiltere'de) kadinlara bakiyorum bebekleri daha bir haftalik bir aylik filan koymuslar arabaya geziyolar.Tamam belki bu da abartili ama ben bizdeki su 'cocugum oldu biraz buyuyene kadar eve kapanalim' zihniyetine karsiyim.
Kusuruma bakmayin anneler ve anne adaylari.eee ne de olsa bekara kari bosamak kolaymis..:)))

Mercan'ın Deryası said...

Anne ve bebişi, yaklaşık olarak aynı zamanda doğum yapacağımız için kendi görüşümü paylaşacağım.

İstediği kadar tank olsun, tır olsun işimi görecek olan arabayı alacağım. Henüz almadım. bunun için erken. Ama alırsam yedek giysilerimizi, bezlerimizi, ıvırı zıvırı biryerlerine yerleştirebileceğim arabayı alacağım. "Aman bu ağır" veya hantal diye onu listemden çıkartamam çünkü, oğluşumla sabah yürüyüşlerine çıkıcaz yazın, akşam yürüşlerine... oturup biryerlerde iki yudum çay içeceğim belki.. dolayısıyla onun rahatı da benim için çok önemli..

valla bence öle :)

Anne ve Bebisi said...

Meltem halamız,çok şirin duruyorlar değil mi?:)Ama ne kadar sağlıklı olduğunu da araştırmak lazım sanırım önce.

Merhaba kb, arabamız olduğu için zaten ben de extra donanımlı bir bebek arabası almak istemiyorum. Burada da hastaneler,eğer car seat denilen o anne kucağından yoksa arabada bebeğin hastaneden çıkarılmasına izin vermiyorlar:) Yeni çıkan bir kanunla boyu 1.50'nin altındaki bütün çocuklar arabada car seat'e oturmak zorunda. Yani her halukarda kanuni olarak car seat almak zorundayız.Ancak arabadan her inişte onu arabadan çıkarmak-takmak nasıl olur,kolay olur mu bilmiyorum.Zaten o yüzden ilk aylar için baby carrier istemiştim. Sonrası için de senin de bahsettiğin hafif ve pratik bir şey almak istiyorum. Yani çocuk oturmaya başladıktan sonrası için.Çok teşekkürler tavsiyeler için. Baby carrier konusunda haklı olabilirsin aslında,çok da ergonomik&ortapedik olmayabilir.

Minikciğim,bu konuda en deneyimli sensin sanırım:) Ürün compare bile edebiliyorsun maşallah:)Çok yardımcı oluyorsun,teşekkür ederim.

Burada ana kucağını arabada zaten bulundurma zorunluluğu olduğu için,onu da her seferinde yerine tak çıkar yapmak kolay mı bilmediğim için ana kucaklı bir araba almak istediğimden pek emin değilim. Ama dediğin gibi,bebek oturma pozisyonuna gelebildikten sonra hafif ve pratik bir şeye geçiş yapmak istiyorum.Bahsettiğin baston modeli inceleyeceğim, ben de tam öyle bir şey istiyorum,çok teşekkürler.

Merhaba rabia,çok teşekkür ederim.Hemen şimdi ziyarete geliyorum:)

Canımız meral teyzemiz:)Sen koçlar gibi 3+prensesler gibi 1, yani toplamda maşallah 4 yeğenin halası olarak elbette benden fazla tecrübe sahibisindir ve elbette fikir belirteceksindir:)))) Senin fikrini her zaman consider ederim biliyorsun (uygulamasam bile:)) love ya babe:P

Yok ben,Allah kısmet ederse,her şey normal giderse ilk günlerden gezmeyi planlıyorum zaten:) Ben de 3 günlük bebeği alıp Tesco'ya alışverişe giden annelerden olabilirim yani:))) Ama benim planlarım biraz başka:P Babamızın işyerinin eve yakın olmasını hesaba katarak özel şoförümüzle çarşıya vs'ye gitmeyi ve dönmeyi hesap ediyorum:) Bakalım evdeki hesap çarşıya uyacak mı:P O kocaman arabalarla shopping center'ın yürüyen merdivenlerinden çıkabileceğimi sanmıyorum:) O yüzden ilk başlar için babay carrier istemiştim ya. Zaten inşallah bahar ve yaza denk geleceği için palto vs derdi olmayacak üzerimizde, rahat olur. Biraz büyüyünce de hafif bir pushchair'e falan geçiş yaparım diye düşünmüştüm.

Ne diyorsun hocam bu işe? A mı B mi C mi D mi :P

Merhaba Deryacım,sen de haklısın tabi:) Ben de bebeğin rahat edeceği bir şey istiyorum ama o tanktan bozma arabalarla rahat hareket edebileceğimi sanmıyorum. Ayrıca araba ile bir yerlere giderken de maalesef taşınabilecek şeyler değiller, ancak yürüme mesafesindeki yerler için uygunlar sanırım. Neyse,biraz daha araştırmaya devam:))

InciK said...

Valla arabasiz olmaz tatlim, Inglesina zippy e bir bak, hem digerlerine oranla daha kompakt ve hafif, hem de car seat i ustune takip gezebiliyorsun. Car seat i arabadan cikarip takma hususuna gelince, eh cok da kolay degil ama hersey gibi buna da alisiyorsun. senin bebegin yaz bebegi olacak o yuzden belki de 6 aya kadar baby bjorn'le idare eder, sonra hafif bir stroller i tercih edersin. Ben baby bjorn u cok sevdim, bebeklerim cok rahat ettiler ve cok rahat uyudular gogsumde sicacik. ama agirlasmaya basladiklari zaman omuzlarin acimaya basliyor.
Ben simdi Maclaren Volo kullaniyorum ve cok memnunum, bebegin insallah oturmaya basladiginda cok tavsiye ederim. yalnizca 9 lbs ve de katlandiginda semsiye kadar birsey oluyor. Sen en iyisi esinle birgun bir bebek magazasina gidip herseyi kurcala karistir, dene, sor. Kolay gelsin.

New York'tan said...

Bence alacagin strolleri bir yasina kadar kullanacagin sekilde al sonra zaten ligth strollera geciyorsun, yani cok buyuk alma derim ben, bende cok stroller denedim,evenflo ve chicco kullanmistim memnun kaldim ama kesinlikle bende mclaren derim,Mirza kucukken bu kadar yaygin degildi, arkadaslarim kullaniyorlar, hem saglam, hem hafif, senin ilk fotodaki strollari genelde jogging icin kullaniyorlar burada:)

Anne ve Bebisi said...

Sevgili İnci,teşekkür ederim tavsiyen için.Baby carrier konusunu ergonomi açısından biraz araştıracağım. Ergonomik modeller buldum internetten ama bakalım. Hafif bir şey evet, anahtar kelime bu:))

Şeymacım, mclaren açık ara önde listede:)) Galiba ben de biraz deneme yanılma yöntemi ile bulacağım doğru sistemi.

meral said...

Sevgili anne ve bebisin annesi,
Oncelikle benim de fikrimi (uygulamasan bile) dikkate aldigin icin tesekkur ederim.Her nekadar uygulamadan dikkate almak nasil oluyo o tarafini pek anlamadim ama neyse iyi biseydir heralde:))
Verdigin seceneklerin hepsi uygundur.Yani ben e sikki olan 'hepsi'ni seciyorum.:))
We love you all Yaman Family..
Ya bu arada hanimlar su kirk yillik bebek arabalari icin hepiniz baska bir isim kullaniyorsunuz.Simdi hepiniz ayni seyden mi bahsediyorsunuz onu anlamak istiyorum da...

arzu said...

Kesinlikle carseatle takim olan strollerlardan alma tavsiyem, bi suru kalabalik inan,cunku bir yasindan sora kesinlikle hafif strollerlara gecis yapiyorsun, tavsiyem maclaren, hakikaten her acidan cok kullanislilar, ben bir hata yapip baska bir marka aldim, ama yazakesinlikle ondan alacagim, ve birdeaten kucucuk bisi 3-5 kilo diye hiccc dusunme, ay o 3-5 kilo bisi bi bes dakika kucakta dursun nasi agirlasiyor anlatamam!!!ben kanguruyu kullandigim zaman ir debi elimi kolumu kullanamadim, surekli tutuyordum aslihani, psikolojik olarak rahatszi oluyor, dusecek saniyorsun bebek:)o nedenle onuda hiccc tavsiye etmiyorum canim, ama ilk zamanlar bi bavulla gez, yada arabanin bi taraflarinda yedek camasiriniz olsun, sen bi kat bisi, bi kac diaper ve wipes al extradan yanina, ama ben hala koca koca cantalar aliyorum kendime:))

Anonymous said...

Benim canta bazen arap sacina donuyor. Duzeltmekte fayda etmiyor en fazla iki sonra ayni malesef.

cocuk arabasi alacaksan sakin 3 tekerlekli alma diyecektim ama sayfayi acinca 'heeee bu donen tekerlektenmis' oldum. Cunku benim baktigim kucuk kizin bir arabasi oyleydi. Hem kocamandi, hemde on tekerlek sabitti. En kucuk bir kavis, donus yapmam gerekse arabanin uzerine abanmam ve oyle yon degistirmem gerekiyordu. O yuzden dikkatli bir secim yapmalisin. Digerleri sanirim kanguru diyorlar cok rahat gorunuyorlar.

~Nilly~

turuncuhayal said...

Ay ay cok tanidik geldi bu manzara bana:))) Benim de malesef cantam boyle oluyor, her nedense yanima selpak mendilimi, nane sekerlerimi, kalem ve kagitlarimi (hoca olunca boyle oluyor), flash drive'imi, aynami, agri kesicilerimi vs alinca boyle bir manzara cikiyor:))) Ins bebis bize benzemez annesi...
Mine

Anne ve Bebisi said...

Meralim,sen E diyorsan ben de E diyorum:) Evet herkes aynı şeyden, bizim bildiğimiz bebek arabasından bahsediyor:)Ammaaa sanma öyle basit bir konu:) Çok tefferruatlı çook:)

Arzucum,bugün mclaren'i inceledim ve bana da çok hafif geldi. Benim baktığımın üzerinde 3 aylıktan itibaren uygundur yazıyordu. 3 aya kadar da bir şekilde idare ederiz inşallah:)

Nillycim, bırak dağınık kalsın:) Ön tekerleğin dönmüyor oluşu aynı zamanda tehlikeli de değil mi? Hiç mantıklı değilmiş. Ben hiç öyle bir model görmedim burada. Zaten olsa da pratik olmayacağı için satmazdı herhalde. O süre zarfında sen de epey bir pazu yapmışsındır artık:)

Minecim, sırf gereksiz şeyleri taşımaktan kurtulayım diye bütün büyük çantalarımı dağıttım. Bulabildiğim en küçük çantayı (bkz. Şekil 1a:) aldım. Hazzetmiyorum yük taşımaktan:)

Bebişin baby boy olduğunu göz önüne alırsak, pek çok erkek gibi cebine cüzdanını ve cep telefonunu atıp çıkar sanırım:) Babasına benzerse tabii bir de extradan selpak mendillerini doldurur Kutuyla selpak alıyoruz, oğlan da babaya benzerse koliyle almaya başlarız sanırım :))))

Minik Patikler said...

Aaaa evet evet ben inglesina'nin bastonunu da oneririm, ustelik tekerleri turkiye'de de rahat kullanilabilecek sekilde, maclaren in bazi modelinin tekerleri inglesina'dan daha kucuk eh bu da onemli bisey. dev tekerlek degil yanlis anlatmis olmiyim sadece maclarenin cogu modelinden daha buyuk tekeri var. sen simdi turkiye'ye gelince pusetle uzayli gibi kalma diye belirteyim dedim :))



Ana-kucaginin cikarilabilir olmasi coooooooooook buyuk avantaj cunku bu bebisler bir uyuyuveriyor kucaginda olsa 3 saat yerinden kalkmaya kiyamazsin, kaldi ki arabadan o sicacik ana kucagindan nasil indireceksin, yazik annesi uykusu bolunmesin, hatta sen onunla gezerken uyumus olabilir, bu sefer ordan kaldir ona bindir gene uyanir aglar annesii, gel sen beni dinle :) Kanguru ben de aldim, hem de kac tane :P o da bebis uyumak isterse gene sorun, bu bebisler evde uyumazlar ama sokakta tingir mingir giderken guzelce uyurlar :) Simdi bizim icin buyuk problem uyumussa oto-koltuguna koymak icin uyandirmak veya eve geldiginde zaten bes dakikalik yolda hemencecik uyumus bebisi ordan indirmek falan, cogu arkadasimin bayram ziyaretleri bu yuzden cok mutsuz gecti :(( Zaten cok kolay monte edilebiliyor arabaya onlar, hic merak etme. Ben cok gicik olurdum o ana kucagi dene seye ama sigsa hala kullanirim. Gittigin yerlerde de isine yarar, ne bileyim evin kedisi kopegi vardir, merakli bir bebisi vardir ( hepsi basima geldi ) koy icine durur sizi seyreder. Ben simdilerde portatif mama sandalyesi satin aldim gittigim evlerde mama sandalyesi olmayinca ( ya da cocuk sayisi mama sandalyesinden fazla olunca ) coooooooook rahat ediyorum..


Ben doktora yapmisim bu cocuk esyalari konusunda yaaaa valla masaAllah diyim kendime :))))))

özlem said...

vallahi arabasız olmaz. ben de temmmuz sonu ağustos başı gibi doğum yapacağım. travel systemlerden maxi cosi quinny ve inglesina zippy olabilir diye düşünüyorum. bir de maclarenin questine baktım hafta sonu sevmedim. Techno classic modeliyle ciddi ilgileniyorum:o) Tabi onu alırsam ana kucağı ne olacak bilemiyorum çünkü 1 aydan sonra sorun çıkmazsa ben de dışarı çıkaracağım bebişkomu sık sık. ayrıca araba kullandığım için mecburen ana kucağı-oto koltuğu 0-13 ay için beraber satıldığı için mecbur alacağım. tek derdim maclaren alırsam ana kucağı ne almalıyım? chicco fena değil gibi... bilemiyorum. gidip hepsini teker teker göreceğim...Umarım hepimiz aldığımız arabalar ile mutlu mesut oluruz:o)

x